maandag 2 maart 2009

Hogere Kunsten Gaan Online

Online In 1999 mislukte hetzelfde idee

Hogere kunsten gaan online

Alle vormen van vermaak staan al online. Daar komt vandaag een website bij met ballet, opera en andere hoogcultuur: gratis. Artikel in de Pers 02-03-2009


Enkele belangrijke quotes uit het artikel:

"Vanaf maandag kan iedereen digitaal genieten van hd-kwaliteit registraties van gerenommeerde gezelschappen via classicaltv.com. Daar moet in de komende weken zo’n 1.100 uur aan beeld en geluid, interviews en achter-de-schermenmateriaal beschikbaar komen. Het grootste gedeelte gratis, voor een tientje kun je live naar bepaalde registraties kijken."

"hij probeerde al iets soortgelijks in 1999. ‘Noem mij een pionier of een bloody fool’, grinnikt Hunt over de telefoon. ‘De eerste keer dat ik het probeerde was de tijd er nog niet rijp voor. Het was allemaal te kleinschalig en ik was vergeten dat je er ook nog geld mee moest verdienen."

"‘De afgelopen drie jaar ben ik er mee bezig geweest. Ik heb topconsultants onderzoek laten doen om de interesse te peilen in de VS en Groot-BrittanniĆ«. Zij waren positief. En, niet onbelangrijk, ik heb acht miljoen dollar opgehaald bij investeerders.’"


Share/Bookmark

Geen opmerkingen:

Een reactie posten