woensdag 25 februari 2009

Aanvulling literatuur

Vandaag ga ik langs bij de Boekmanstichting om wat nieuwe literatuur te doorzoeken. Een aantal titels lijkt mij interessant nog met het oog op de vorige deelvraag 'wie zijn de belanghebbenden?': 
  • Museum management and marketing - Sandell (2007) "The final section offers perspectives on the increasing importance of marketing and forming the relationships with audiences and other stakeholders" 
  • Kijk eens met de ogen van een ander: de stakeholdersanalyse als onderdeel van strategisch beleid - Kievit in Museumpeil(2001)15 voorj. 28-29
Ook probeerde ik wat relevante literatuur te vinden over privé collecties, en kwam op de volgende bronnen:
  • 'Ook van particulieren collectiebeheerders maken' - artikel verschenen in bibliotheekblad 10(2006)25/26 "Interview met Bert Mulder, partner van de Informatiewerkplaats over het discussiestuk: Collectiebeleid: compleet, volledig en gelaagd."
En kwam ik dit rapport tegen, waarvan ik niet zeker ben, of het al opgenomen was in de literatuur:
  • Podiumkunsten digitaal ontsluiten : juridische probleemstelling en context - (2008) Twee onderzoeksrapporten van de onderzoeksgroep ICRI - KULeuven - IBBT. Dit onderzoekstraject focust op de problemen van online distributie en archivering van multimedia in de podiumkunsten en de (klassieke) muziek - link naar pdf
Voor de tweede deelvraag (over archivering/registratie) wil ik eerst nog wat meer in de Reinwardtbibliotheek rondkijken. Het is overigens ook een goed idee om binnenkort eens in de bibliotheek van de UvA te gaan rondneuzen...!


Share/Bookmark

Geen opmerkingen:

Een reactie posten