donderdag 12 februari 2009

Tijd Vliegt


De afgelopen twee weken ben ik bezig geweest met het beantwoorden van de 1e deelvraag:



Hoe kan informatie verzameld worden over immaterieel muzikaal erfgoed?

Om deze vraag te kunnen beantwoorden heb ik o.a. literatuur onderzoek gedaan. Boeken over verzamelen van immaterieel erfgoed heb ik niet kunnen vinden, wel veel artikelen. Zoals eerder beschreven in de blog gaan deze vooral om de angst van folklorisering. Maar deze angst is niet van toepassing op Paradiso omdat wij de materiƫle informatie rond het immateriƫle erfgoed vast gaan leggen.

Unesco is bezig met het verzamelen van immaterieel erfgoed doormiddel van het opstellen van een lijst. Dit is zover ik weet hun manier van het verzamelen. Ik moet eigenlijk hun website nog beter bekijken om erachter te komen wat zij nog meer doen.

Ik heb naast de gelezen literatuur heb ik poppodia en de archiveer bezigheden en immaterieel erfgoed projecten uiteengezet. De resultaten van de archiveer bezigheden van poppodia zijn op de wiki terug te vinden.

De inventarisatie van immaterieel erfgoedprojecten is nog niet klaar, de resultaten zijn al wel terug te vinden op de wiki.

Het liefst zou ik op dit moment ook uitzoeken welke informatie muziek tijdschriften en websites precies verzamelen en hoe zij dit archiveren. Bij deze deelvraag kom ik daar alleen niet meer aan toe. Misschien dat dit bij een andere deelvraag alsnog gedaan kan worden?

Voor morgen (vrijdag wanneer de deadline van de eerste deelvraag is) moet ik dus nog doen:
  • Unesco immaterieel erfgoedwebsite totaal lezen
  • Immaterieel erfgoed projecten uiteenzetten
Daarnaast moet ik ook nog werken aan erfgoed en recht wat nu prioriteit heeft. De twee taken die ik moet doen gaan uitlopen naar de komende vakantie. In de dinsdag in de vakantie is de 2e deadline voor het afronden van de eerste deelvraag.
Share/Bookmark

Geen opmerkingen:

Een reactie posten