vrijdag 17 april 2009

Interpretatie van de poster als informatiedrager


Een kleine opzet voor de interpretatie van museologisch schema van het object als informatiedrager. Klik om in te zoomen.

1. Paradiso produceert concerten, waaruit onder andere de posters en programmalijsten voortkomen.

2. De posters worden door het verstrijken van de tijd in combinatie met een maatschappelijke waarde tot erfgoedvoorwerpen. Archief Paradiso ziet hierin boeiend muzikaal erfgoed en stimuleert de musealisering van dit erfgoed in samenwerking met het IISG. Er wordt een museologische waarde en context toegekend aan de posters. Ze worden online ontsloten.

3. Bezoekers van deze (toekomstige) site voegen hun persoonlijke herinnering aan Paradiso aan de context van de posters en lijsten toe. (Al dan niet letterlijk, door het toevoegen van verhalen en foto's.) De posters en lijsten ontvangen een nieuwe, persoonlijke, subjectieve context. Het worden 'conceptual objects'.

4. Het uiteindelijke 'conceptual object' is onze ogen een subjectieve/persoonlijke geschiedenis van Paradiso, een begin van het in beeld brengen van de muzikale mythe van Paradiso.


Share/Bookmark

Geen opmerkingen:

Een reactie posten